Odstoupení od smlouvy
Home /
Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy
Jak postupovat pokud chcete zboží vrátit v zákonné 14-ti denní lhůtě?
V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.
Chyby a omyly v textu jsou vyhrazeny pokud nemají zásadní vliv na funkčnost výrobku.
Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží.
Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na kamenné provozovně.
Kde zboží vrátit?
Zboží můžete vrátit na kamenné provozovně.
Své právo na vrácení zboží můžete uplatnit také písemně, a to odstoupením od smlouvy a zasláním zboží na adresu kamenné provozovny: A Gastro, Klášterní 2, 326 00 Plzeň
Vracené zboží prosíme dobře zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.
Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14-ti dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než dojde k doručení vraceného zboží zpět (případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno).
Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.
Jaké dokumenty přiložit?
Ve všech případech přiložte formulář od odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy.
Pokud jste použili elektronický formulář, tak přiložte vytištěnou kopii potvrzení o odstoupení, které jste obdrželi na vaši e-mailovou adresu.
Pokud jste použili stažený formulář, tak přiložte vytištěnou kopii.
Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.
Je nutné zboží vracet v původním obalu?
Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci.
I přesto má prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.
Je možné odstoupit od smlouvy pokud jste zboží již použili?
Ano. Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení.
Zboží může být použito, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít prodávající s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě.
Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.)
S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.
Co je nutné pro dodržení 14-ti denní lhůty?
Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno.
Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, dle § 1831, odst. 1, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něj obdržel.
V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.
Jaké zboží nelze vrátit vůbec?
Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:
Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na kamenné provozovně.
Kde zboží vrátit?
Zboží můžete vrátit na kamenné provozovně.
Své právo na vrácení zboží můžete uplatnit také písemně, a to odstoupením od smlouvy a zasláním zboží na adresu kamenné provozovny: A Gastro, Klášterní 2, 326 00 Plzeň
Vracené zboží prosíme dobře zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.
Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14-ti dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než dojde k doručení vraceného zboží zpět (případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno).
Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.
Jaké dokumenty přiložit?
Ve všech případech přiložte formulář od odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy.
Pokud jste použili elektronický formulář, tak přiložte vytištěnou kopii potvrzení o odstoupení, které jste obdrželi na vaši e-mailovou adresu.
Pokud jste použili stažený formulář, tak přiložte vytištěnou kopii.
Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.
Je nutné zboží vracet v původním obalu?
Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci.
I přesto má prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.
Je možné odstoupit od smlouvy pokud jste zboží již použili?
Ano. Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení.
Zboží může být použito, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít prodávající s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě.
Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.)
S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.
Co je nutné pro dodržení 14-ti denní lhůty?
Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno.
Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, dle § 1831, odst. 1, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něj obdržel.
V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.
Jaké zboží nelze vrátit vůbec?
Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
- dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- dodávce novin, periodik nebo časopisů,
- ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
- zavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
- dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.
A co závěrem? Malé shrnutí:
- Od kupní smlouvy je možné odstoupit do 14-ti kalendářních dnů.
- Lhůta 14 dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží.
- Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední den lhůty je brán nejbližší následující pracovní den.
- Odstoupení od kupní smlouvy musí být dodavateli odesláno nejpozději v poslední den 14-ti denní lhůty.
- Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Výjimku tvoří např. audio a video nosiče.
- Zboží nemusí být vráceno v originálním obalu, avšak dodavatel má právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu.
- Je možné vrátit i zboží použité, avšak dodavatel má opět právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Tyto náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží.
- Peníze vrátíme nejpozději do 14-ti kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než obdržíme vracené zboží (případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno).